srijeda, 3. veljače 2010.

Torta od limuna i meringue

Tijesto:

110 g maslaca
50 g šećera

1 žumanjak
220 g brašna
1 žlica vrhnja

Krema:

sok i naribana korica 2 limuna
3 žlice vode
120-150 g šećera
100g maslaca
malo soli
3 jaja
3 žumnjka


2 i pol žličice želatine
180 g šećera
120 ml vode
3 bjelanka
malo soli
ekstrakt od vanilije


Za tijesto je potrebno pomiješati šećer i brašno, utrljati maslac i dodati žumanjak i vrhnje. Umijesiti u glatko tijesto, zamotati u foliju i taviti u hladnjak na sat vremena. Staviti tijesto između dva komada prozirne folije, malo ga potući i razvaljati. Pomoću doljnje folije na kojoj se valjalo tijesto prebaciti ga u namazani okrugli lim za pečenje i peći dvadestak minuta na 180°C.

Za kremu treba naribati koricu limuna (paziti da se ne riba bijelo, jer je gorko), iscijediti sok. Dodati vodu, šećer i maslac, staviti iznad posude u kojoj ključa voda i miješati da se šećer i maslac potpuno rastope.
U cijela 3 jaja dodati i 3 žumanjka, razmutiti u jednoličnu smjesu, dodati malo vruće krema da se malo zagriju, ali ne da se stisnu i onda sve zajedno uliti u smjesu limuna šećera i maslaci uz stalno miješanje na pari dok se stisne u kremu.

Za merinegue treba rastopiti šećer dok se dobije gusti sirup koji se vuče za žlicom.
Istući bjelance s malo soli pa početi polako, uz miješanje dodavati šećerni sirup.
Rastopiti želatinu, dodati u meringue i miješati.

Uliti kremu u kalup s pečenim tijestom, odrezati višak tijesta, premazati meringueom i sve zapeći oko 5 minuta na 250
°C ili koristit brener.


1 komentar:

  1. bila sam u velikoj zurbi, pocela sam praviti pitu, a najednom sam shvatila da nemam dovoljno putra.
    Ugl. tijesto nisam pustila da odstoji, niti sam ga razvaljala, samo sam posula ravnomjerno sitne mrvice tijesta ( pazljivo sam sastojke mrvila medju dlanovima da dobijem " breadcrumbs )i natiskala ih prstima u kalup pazeci da mi je rub mrvicu deblji.
    Stavila sam peci kako pise u receptu.

    Kako nisam imala vise putra, u smjesu sam ulila 200ml slatkog vrhnja i dodala jednu zlicu brasna te izostavila vodu. Sve sam dobro izmiksala i ulila bez prethodnog kuhanja u tijesto. Pekla sam kremu sve dok sredina kreme nije prestala plesati prilikom drmanja posude.

    Zatim sam dodala meringue kako i pise i jos pekla 5-10 min.

    Pita je ispala odlicna, a radila sam mnogo ovakvih pita do sada po mnogo kompliciranijim receptima.

    OdgovoriIzbriši